[VIDEO] Tersentuh Hati Melihat Anak Saharul Ridzuan Berhenti Dari Makan Apabila Dengar Azan.

Didikan awal adalah sangat bermakna dalam menyemai nilai nilai murni dalam diri setiap insan. Begitulah lumrah, bak kata pepatah menyemai buluh biarlah daripada rebungnya.

Whats on your mind bruh? 

Betul betul tersentuh apabila melihat kanak kanak yang berusia setahun 2 bulan begitu kyushuk mendengar Azan. Jika dikira apa sangat kanak kanak sekecil itu tahu, melainkan diasuh, diajar dan melihat apa yang berlaku depan mata mereka. Dari situlah mereka akan belajar dan ikut.

Ali dan ayah..

Disitulah tugas ibu dan bapa dirumah dalam membina jati diri yang mulia, selaras akan membina generasi yang berwawasan pada masa akan datang.

Jangan lupa lihat video dibawah ya : 

“Tengah suap Ali makan, lepas tu Ali dengar Azan dari Masjid bawah, dia suruh tukar channel. Alhamdulillah, Allah kurniakan Ali bukan saja sebagai pewarisku, tetapi sebagai peringatan juga pada saya dan wife supaya jaga solat. Kalau Ali umur setahun 2bulan pun kyushuk dan senyap dengar Azan. Kita yang umur berpuluh tahun ni ada tak rasa macam tu? Malu Baba pada Ali. Terima Kasih Sayang. #JagaSolatAllahAkanJagaKita InShaaAllah.”

VIDEO :

Alahai bijak dan pandai anak Saharul Ridzwan ni kan, begitulah didikan awal seorang bapa yang harus dicontohi oleh ibu bapa diluar sana.

Jom lihat apa kata netizen dalam petikan komen komen daripada laman instagram saharul ridzwan, jangan lupa komen yang baik – baik sahaja ya.

touching la pulak tengok nie..

khusyuk dengar azan si ali ni kan..

alhamdulillah bijaknya awak ni ali..

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! BeritaSteady
Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @BeritaSteady

Sumber : IG saharul ridzwan via RimbaBara


Apa Kata Anda?

1 Trackback / Pingback

  1. [VIDEO] Tersentuh Hati Melihat Anak Saharul Ridzuan Berhenti Dari Makan Apabila Dengar Azan. - Kisah Kini

Comments are closed.