Syazwan Zulkifly Temui Jawapan Kenapa Digam Dengan Astro

Beberapa tahun yang lalu, anda pasti ingat dengan kes dimana pelakon Syazwan Zulkifly telah memukvl teman wanitanya Shenty Feliziana yang merupakan pengacara h Live!. Dipetik dari blog Beautifulnara, akibat insiden berkenaan Shenty telah membuat keputusan untuk berpisah dengan Syazwan dan enggan kembali kepada aktor itu meskipun beliau sudah menyesali kesilapannya.

Kontr0versi Lama Jadi Punca Digam?

Siapa sangka, dari insiden ini, dikatakan telah digam oleh Astro, walaupun dia banyak menerima tawaran daripada pihak produksi yang mahukan khidmatnya berlakon dalam drama terbitan mereka. Bertanya mengenai kisah kontroversi lama jadi punca dia digam oleh stesen televisyen berkenaan, ini jawapan Syazwan seperti yang dilaporkan oleh Utusan Online.

“Barangkali. Hati saya kuat mengatakan kisah kontroversi saya dengan bekas kekasih belum jernih lagi. Nampaknya ada pihak yang masih tidak berpuas hati dengan permohonan maaf sebelum ini. Contohnya, jika ada tawaran berlakon daripada syarikat produksi, nama saya tiba-tiba tidak lepas. Katanya, orang stesen televisyen tak mahu saya ada. Apabila ditanya kenapa, alasan diberikan produksi adalah sebab kes lama saya.” – Katanya di Utusan Online

Syawan turut akui merasa hairan, namanya tiada masalah sekiranya dia pergi ke stesen TV3 dan RTM.

Sedang Hangat Bercinta?

Moveon dengan kisah percintaan lama, nampaknya Syazwan kini sedang hangat bercinta dengan gadis yang bekerja sebagai pramugari. Dalam kenyataannya di Utusan Online, gadis tersebut merupakan kawan lamanya. Walaupun tidak mengesahkan secara rasmi tentang hubungan ini,  ternyata Syazwan akui mereka berdua sangat selesa antara satu sama lain.

SEJAK setahun lalu, kelibat pelakon Syazwan Zulkifly sudah jarang kelihatan di mana-mana stesen televisyen sehingga menimbulkan pertanyaan dalam kalangan peminat tentang kehilangannya.

Malah perkara itu turut diakui oleh Syazwan sendiri apabila dia mendapat banyak pertanyaan serupa sehingga ada menyangka dia sudah tidak lagi berlakon.

Menjelaskan perkara itu, Syazwan berkata, selama 10 bulan dia tidak mendapat tawaran lakonan drama bersiri yang menyebabkan wajahnya jarang muncul di televisyen.

Menyifatkan tahun 2018 sebagai tahun mencabarnya baginya, Syazwan bagaimanapun memberitahu dia sebenarnya masih ada muncul dalam telefilem selain sedang menanti dua projek filemnya, Romusha dan Bikin Filem masuk ke panggung.

Pujaan Hati Kanda dan watak Pali dipegang Syazwan trending di Twitter.

Pun begitu, kemunculannya menerusi drama rantaian Pujaan Hati Kanda yang sedang ditayangkan di TV3 menaikkan kembali namanya malah drama itu menjadi trending di Twitter.

“Sebelum saya keluar dalam drama Pujaan Hati Kanda, saya dapat banyak pertanyaan antaranya kenapa dah lama tak nampak dekat TV? Dah berhenti berlakon ke? Atau dah lama tak nampak berlakon bro.

“Drama Pujaan Hati Kanda adalah drama bersiri pertama saya untuk tahun 2018 dan memulakan penggmbaran pada Oktober 2018.

“Tahun 2018 adalah tahun yang agak struggleuntuk saya, bayangkan bulan 10 baru ada satu projek drama rantaian untuk saya. Itulah alasan kenapa lama tak nampak saya dekat TV,” katanya.

Syazwan bergandingan dengan Mira Filzah dalam Pujaan Hati Kanda.

Dalam pada itu, Syazwan berkata, dia terharu apabila masih ada peminat yang menantikan kemunculannya di televisyen dan tidak menyangka peranannya sebagai Pali dalam drama tersebut mendapat sambutan luar biasa sehingga menjadi trending.

“Sepanjang menjayakan drama ini, saya hanya ada satu benda yang saya pegang, saya akan bermain dengan karakter ini sebaik yang saya mampu dengan ikhlasnya.

“Kepada yang selama ini perasan lama ketiadaan saya di TV saya ucapkan terima kasih kerana masih ingin melihat saya beraksi di TV dan terima kasih atas tweet-tweet #kecampali untuk hari ini hingga trending.

“Saya anggap ini adalah hadiah dan permualaan yang baik untuk saya pada tahun 2019 ini… Alhamdulillah dan terima kasih semua,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Berita Steady

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @BeritaSteady

Sumber: mStar via GengJoyah


Apa Kata Anda?