UFC Jatuhkan Dua Hukuman buat McGregor Selepas Tewas Ditangan Khabib

DUBLIN – Ibarat peribahasa, sudah jatuh tertimpa tangga. Begitulah nasib yang kini menimpa Conor McGregor. Ini berkaitan dengan pertarungan UFC 299 yang baru saja dijalani melawan Khabib Nurmagomedov di T-Mobile Arena, Octagon, Las Vegas, Minggu (7/10). 

McGregor tidak hanya gagal merebut  gelaran juara light weight milik Khabib Nurmagomedov pada pertarungan UFC 299. Petarung asal Ireland itu juga harus menerima kenyataan pahit ketika UFC menjatuhkan hukuman berupa larangan bertanding. 

Sumber dari  Businessinsider, Rabu (10/10/2018), Ultimate Fighting Championship (UFC) rasmi menjatuhkan hukuman dengan tidak membenarkan bertanding kepada McGregor selama satu bulan setidaknya sampai 6 November 2018. Selain itu, petarung yang pernah dikalahkan Floyd Mayweather Jr itu juga tidak dibenarkankan untuk melakukan latihanmaupun sparring hingga 28 Oktober.

Hukuman yang diterima McGregor boleh saja berjalan dalam tempoh waktu yang lama. Kesimpulannya, rancangan McGregor untuk bertarung kembali dengan Khabib Nurmagomedov terpaksa ditunda untuk sementara waktu sehingga hukumannya selesai.

Video Penuh Perlawanan:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Berita Steady

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @BeritaSteady

Sumber : Sport360 via SoyaLemon


Apa Kata Anda?