[VIDEO] Akhirnya Zamani Dedah Siapa Kekasihnya. Rancang Ke Jinjang Pelamin.

(Skroll ke bawah untuk tonton video)

Siapa tak kenal penyanyi legend malaysia, Zamani Slam.. Merupakan vokalis kumpulan slam, dan tempat ke 3 gegar vaganza musim lima.

Mempunyai suara yang lunak merdu dan vocal yang high.Suatu ketika dahulu popular dengan lagu gerimis mengundang, beliau pernah digosip kan dengan penyanyi tersohor negara iaitu datuk sri siti nurhaliza, kabarnya sudah bercinta selama 6 tahun.

Akhirnya Zamani Dedah Siapa Kekasihnya. Rancang Ke Jinjang Pelamin.

Baru baru ini gempar, zamani telah berterus terang dalam rancangan gegar vaganza yang mana beliau berkata yang beliau sering dah berpunya.

Malah, Ramai perminat terkejut dengan pengumuman zamani, yang beliau mempunyai penyakit misteri dan berisiko untuk lumpuh.

Dalam perkembangan itu, zamani berkata, ramai peminat yang menghantar sms di instagram nya, sama ada ingin berkenalan, dan ada juga yang mahu meminangnya, jelasnya lagi.

“kami masih lagi dalam tempoh berkawan, belum lagi ke peringkat seterusnya, takut juga famili perempuan tidak suka, kalau dah jodoh sy terima, katanya lagi”

Akhirnya Zamani Dedah Siapa Kekasihnya. Rancang Ke Jinjang Pelamin.

Zamani juga berseloreh, “Siapa yang tak nak kawin kan, dalam usia sebegini perlunya ada seorang peneman pendamping”

Apa pun semoga zamani cepat temui jodoh dan kekal hingga ke jannah, amin. Semoga abg zamani sihat sentiasa, kalau boleh kami mahu abg zamani teruskan kerier nyanyian.

Semalam, semasa menjadi tetamu program MeleTOP, Nabil dan Neelofa ada bertanyakan tentang jodoh Zamani. Dia dah berpunya ke belum? Bila nak kahwin?

Memetik temubual dari Sinar Harian, Zamani mengakui menyimpan hasrat untuk mendirikan rumah tangga dengan seorang wanita yang sudah dikenali sejak lebih lima tahun lalu.

Bagaimanapun, dia tidak menetapkan sebarang tarikh mahupun merancang hari bahagianya itu kerana mahu memberi tumpuan terhadap rawatan sakit belakang yang dihadapi sejak beberapa tahun lalu.

Akhirnya Zamani Dedah Siapa Kekasihnya. Rancang Ke Jinjang Pelamin.

Ujar figura berusia 47 tahun ini, doktor mengesahkan dia menghidapi penyakit Skoliosis, yang mengakibatkan tulang belakang membengkok. Kebiasaannya tulang belakang pesakit penyakit ini akan membengkok kepada huruf ‘S’ atau pun ‘C’.

“Selepas berakhirnya Gegar Vaganza (GV), Insya-Allah saya akan teruskan karier seperti biasa. Alhamdulillah impak dari program ini juga sudah dirasai.

“Namun saya juga akan rehat seminggu dua untuk teruskan rawatan sakit belakang. Jika perlu, mungkin saya kena rehat lebih lama lagi.

“Sejak menghidapi penyakit ini, saya tidak boleh berdiri lama ketika buat persembahan dan nak tarik suara pun susah. Adakalanya memang mengganggu juga.

“Doktor pun ada cadangkan untuk menjalani pembedahan, memandangkan makin banyak tulang yang bengkok. Tapi bila diterangkan kesan iaitu saya mungkin lumpuh, jadi saya tak mahu lakukan.

“Jadi sebab itu saya mahu memberi tumpuan untuk baikkan dulu tulang belakang dan selepas itu barulah fikirkan untuk mendirikan rumah tangga,” – Zamani

Zamani mengesan penyakitnya itu sejak menyertai Persatuan Pengasih Malaysia (Pengasih).

Tambah Zamani, selain bergantung dengan ubat tahan sakit, mendapatkan rawatan dari doktor, dia juga merancang untuk menjalani rawatan alternatif iaitu akupunktur.

“Sebenarnya pihak Pengasih ada bawa saya untuk jalani rawatan alternatif menerusi akupunktur dan satu lagi rawatan tapi saya tak ingat namanya. Namun silap saya kerana tidak follow up balik kerana sibuk.

“Insya-ALLAH kita tengoklah selepas ini, mungkin saya akan cuba,”

Dalam pada itu, ditanya tentang identiti wanita yang berjaya bertakhta di hatinya, Zamani berkata, sikap wanita tersebut yang memahami dan banyak membantunya telah membuatkan dia selesa berkawan dengan wanita terbabit.

Bagaimanapun dia belum bersedia berkongsi gerangan wanita tersebut, bagi mengelakkan malu sekiranya apa yang dirancang tidak berlaku.

“Bagi saya dia seorang wanita yang baik, dia boleh terima saya seadaanya, banyak membantu saya, faham saya.

“Sekarang ini bagi saya di bahagian saya tidak ada masalah, cuma saya risau keluarga tak boleh terima.

“Tapi kalau saya ke peringkat seterusnya saya akan maklumkan pada semua. Siapa yang tak nak kahwin kan. Lebih-lebih saya yang dah berumur,”

VIDEO :

“Tapi kalau saya ke peringkat seterusnya saya akan maklumkan pada semua. Siapa yang tak nak kahwin kan. Lebih-lebih saya yang dah berumur,” – Zamani

Posted by And 9999 others like this. on Friday, November 23, 2018

Sama-sama kita doakan Zamani mendapat jodoh yang dapat melengkapi hidupnya dan membinbing ke jalan yang diredhai. Insyaallah. Amin.

[VIDEO] Zamani Sedang Mencari Jodoh? – Zamani Nak Pilih Siap tu?? Untung Laa..

PENYANYI Zamani berkata dia sedang serius mencari teman wanita bagi menamatkan zaman bujangnya.

Malah Zamani, 47, mengakui sedang mengenali beberapa wanita.

Saat Zamani mengakui sudah berpunya

“Adalah saya berkenalan dengan beberapa orang… berkawan biarlah ramai.

“Sekarang saya masih mencari-cari dan looking forward,” katanya kepada mStar Online.

Zamani ditemui pada sidang media konsert akhir program Gegar Vagansa musim kelima (GV5) pada Ahad malam.

Menerusi program itu Zamani mendapat tempat ketiga GV5 dan membawa pulang wang tunai berjumlah RM30,000, penginapan di Royal Chulan Hotel & Resort berserta sebuah trofi.

Zamani menyampaikan lagu Bunga duet bersama Billy Zulkarnain

Bercerita mengenai tugasannya untuk menyanyikan lagu rap iaitu Bunga nyanyian asal Altimet, Zamani berkata dia berpuas hati dengan persembahan itu.

“Mungkin nyanyian saya tidak sebaik rappers sebenar namun saya lega apabila mendapat komen positif daripada juri,” katanya.

VIDEO : “Saya sedang berkenalan dengan beberapa wanita…looking forward” – Zamani

GV5 Akhir: Zamani beraksi ‘lebih daripada biasa’, buktikan kemampuan sebenar

Meskipun tidak bergelar juara seperti yang diharapkan para peminat tegarnya, namun kumpulan penyokong Zamani di seluruh negara mengecap kepuasan apabila penyanyi kegemaran mereka itu akhirnya membuktikan kemampuan yang ‘lebih daripada biasa’.

Zamani meninggalkan cenderamata paling istimewa buat semua apabila menjayakan persembahan battle bersama Billy Zulkarnain menerusi lagu Bunga dendangan asal Altimet

Pergerakan lincah dan ketepatan nyanyian mengikut tempo pantas serta menyanyikan baris rap membuatkan para penonton teruja dengan percubaan Zamani.

Begitu juga dengan persembahannya secara duet dengan Ameng menerusi Lagu Jiwa, Lagu Cinta, yang menyaksikan Zamani begitu selesa mengalunkan lagu daripada penyanyi asal Mazi dan Datuk M. Nasir tersebut.

Ternyata, pelantun lagu Gerimis Mengundang itu benar-benar mahu menebus kekecewaan dirinya tidak dapat beraksi dengan baik dalam salah satu minggu konsert hingga mencetuskan kontroversi.

Sebelum itu, setiap kali malam konsert di sepanjang program itu berlangsung, Zamani sering dilihat tidak memaksimumkan ruang pentas di Auditorium MBSA berkenaan dan hanya menumpukan perhatian pada nyanyiannya.

Namun untuk aksi di peringkat akhir, ini persembahan Zamani yang tidak akan dilupakan para peminatnya:

Zamani Slam menjadi perhatian utama di pentas Gegar Vaganza musim kelima. Sebuah lagu berjudul Lagu Jiwa Lagu Cinta diberikan kepadanya dan duet bersama Ameng Spring.

Zamani duet Bersama Ameng :

Setelah selesai menyanyikan Lagu Jiwa Lagu Cinta bersama Ameng, Zamani sekali lagi membuat persembahan dengan lagu Rap iaitu lagu Bunga bersama Billy Zulkarnain. Jom lihat video nya dibawah.

VIDEO :

“Siapa Kata Zamani Tak Boleh Nyanyi Lagu Rap..” – Hadirin Terkesima Persembahan Zamani dan Billy Zulkarnain.

“Siapa Kata Zamani Tak Boleh Nyanyi Lagu Rap..” – Hadirin Terkesima Persembahan Zamani dan Billy Zulkarnain.

Posted by Video lagu jiwang viral on Sunday, November 18, 2018

Terdapat juga netizen yang mempersoalkan perihal genre lagu yang dibawa oleh zamani. Persembahan yang membuatkan juri berdiri ini membuktikan Zamani mampu untuk menyanyi lagu Rap. Namun, mampukah Zamani menjadi Juara Gegar Vaganza pada musim kelima pada tahun 2018?

Jom Lihat juga apa kata netizen dibawah :

wuhuuuu..zamani juaraaaa gv5

Serious mmg sedap

Zamani over dosse malam.ni terbaikkkkkkkkkkk dasyat joget..

Aku sorang jeke yang tak puas tgk zamani rap..hahahaha omg legend  

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Berita Steady

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @BeritaSteady

Sumber : Mnews


Apa Kata Anda?