[VIDEO] “This Is Too Much Tolongla Tegur Orang Bijak Pandai…”- Noor Khiriah & Azza Elite Tegur ‘Video Mengaku Tidak Puasa’ Faiz Roslan

Sekali lagi topik berkaitan Instafamous Faiz Roslan menjadi tumpuan ramai yang dahulunya menjadi kecaman netizen kerana membuat parody keterlaluan pada awal bulan ramadan.

Kini, Faiz Roslan terpalit kontroversi kerana video rakaman Instagram Live miliknya tersebar meluas di media sosial. Namun apa yang menimbulkan kemarahan ramai beliau telah mengaku tidak berpuasa kerana tidak solat. Malah menerusi video tersebut terdapat rakannya sedang makan yang juga salah seorang rakan dalam parody ‘Lagi Syantik’ Faiz dahulu.

 

Setelah video itu tersebar, pelakon legend Noor Khiriah dan penyanyi Azza Elite telah memuat naik status dengan menegur tindakan Faiz yang dikatakan sangat melampau.

Noor Khiriah menerusi video yang dikongsi olehnya dalam Instagram berkata bukan mahu mencampuri isu tersebut tetapi merasakan ia terlalu berlebihan sehingga meminta tolong agar orang yang arif menegur Instafamous tersebut.

Malah Azza dalam Instagramnya juga beliau meluahkan rasa geram terhadap Faiz dan menyokong tindakan Sharnaaz sebelum ini yang bercakap kasar kerana dikatakan Faiz tidak ‘makan saman’.

Sebelum tu ku minta maaf sebab tegur mu eh Faiz!

sblm tu ku minta maaf sb tegur mu eh faiz! u watch out ! Allah bg kelebihan femes ! femes ek ?? i dont understand y ppl make u femes with idiot behaviour! adik oh adik ko jgn wat gitu dik ! mana malu ko dgn Allah ! ko bangga ko x solat .. ko bangga ko x puasa .. astaghfirullah ! nape mu gitu ??? jgn sampai Allah tarik nikmat kita dik.. sharnaaz tegur ramai bekap !! padahal apa yg sharnaaz ckp tu memang benar belaka .. aku dengar ko menjawab ko siap!! ni aku pulok ckp !! panas hati aku bila org permainkan Allah.. kami pun penah muda .. pnh femes dari ko ok !!! tapi kami takut nk permain kan Allah .. kami tegur sb rasa kamu perlu di tegur!!pe pun aku doa semoga Allah beri hidayah buat kamu semoga kamu menjadi org baik baik . tolong lah gais !! kenapa bg org org mcm ni femes !dia ckp dia x puasa sb dia x solat korang nk tgk dia pg tgk kt fb azza rima kita hamba Allah dik bukan hamba ig #jakim #jabatanagamaislam #muftiwilayah @drzulkifli.albakri tolong unfollow dia kalau tidak lagi menjadi jadi

A post shared by Azzaelite❤️jadaqueen0187785456 (@azzaelite) on

Malah selain memuat naik foto, Azza juga menunjukkan video Faiz yang telah tersebar itu.

“Sebab tu la aku sokong apa Sharnaaz cakap!! ckp baik-baik pujuk tak makan saman budak ni..berani sgt-sgt dah dia.. orang sampaikan.. orang tegur.. sembunyi sembunyi x jln.. bukan suka suka nk marah ko.. tapi bersebab!!…” ujar Azza.

 

sebab tu la aku sokong apa sharnaaz ckp !! ckp baik baik pujuk tak mkn saman budak ni.. berani sgt sgt dah dia .. orang sampaikan .. orang tegur .. sembunyi sembunyi x jln .. bukan suka suka nk marah ko.. tapi bersebab!! kami pompuan if x puasa pun malu nk ckp x posa . kau?? bangga nau nau .. kalau x tegur esok Allah tanya knapa x tegur? atleast habis dah bahagian kami . kenapa tegur terang terangan? sb .. dia ni tegur sembunyi x jln dah kalau ya pun nk femes jgn sampai permainkan puasa dan solat ???? kami pun x baik dik so sama sama lah perbaiki . moga Tuhan beri kamu kesempatan sebelum di tarik nikmat yg kamu ada skrg. kamu kan femes???? jika kita x puasa kita jgn upload video makan di bulan puasa dik.. #penghinaanramadhan jangan sombong dgn Allah .. kalau dgn ulama pun kamu tak nak dengar .. kamu nk dgr dari siapa.. oh ya .. lupa kak za yes . saya seorang penyanyi dan pelakun .. 22 tahun yg lalu .. kehidupan saya x tentu arah .. betul✅ bnyk kejadian yg buat saya berubah .. antara nya Allah antar teguran dari netizen !! saya risau sb saya ada mak ayah .. dan teguran netizen buat saya bnyk merenung sampai bila saya nk mcm tu .. dan ada satu teguran yg buat saya berubah .. teguran dari Allah .. buat saya terus nk ubah dari segala segi .. so pada yg ckp kak za pun nari lah terkinja tu dulu dik !!dan itu adalah pekerjaan !!bukan nari bodoh bodoh ! itu kehidupan kak za yg lalu.. kak za kalau boleh nk ubah masa supaya kak za bukan yg itu .. tetapi kak za yakin .. kehidupan masa lalu adalah pengajaran agar kita ubah diri kita supaya jadi yg lebih baik. org tegur jgn sombong! ambil la positif .. kalau awak pk negative teguran org . hurmm x tau la nk ckp mcm mana kan .. ni kalau dah x boleh tegur camano! nk bekap tera mana lagi dik.. kita ubah perlahan lahan jujur dan istikhomah ok . manala tau teguran dari kami yg kecil ni buat kamu jadi lebih baik malah lebih baik .

A post shared by Azzaelite❤️jadaqueen0187785456 (@azzaelite) on

Sumber: IG Noor Khiriah, Azza Elite

KisahDunia.COM


Apa Kata Anda?