Shasha Saidin Jatuh Pengsan, Ini yang Anak Lelakinya Buat Untuk Mummy Kesayangan! Sweet Sangat

Untung Sasha Saidin dikurniakan anak prihatin macam Adam Arya. Walaupun baru nak menginjak usia 9 tahun beberapa hari saja lagi, tapi kelakuan kanak-kanak comel ini sangat mengharukan. Dah macam orang dewasa! Mungkin sebab terlalu risau dengan kesihatan ibu tersayang kebelakangan ini. Sampai dia sanggup jadi ‘doktor peribadi’ Sasha terutamanya dalam bab berkaitan pemakanan.

Menerusi posting yang dikongsikan Sasha, Adam menyenaraikan menu diet sihat khusus buat dirinya. Lengkap dengan minuman dan hidangan pencuci mulut atau snek lagi. Macam admitted di hospital pula, kan? Jelas Sasha, semua ini disebabkan insiden yang dialaminya tidak lama dulu.

“Beberapa hari lepas saya pengsan. Tapi nasib baik waktu tu ada di rumah. Perkara terakhir yang saya ingat masa tu bila saya beritahu my mum tentang kek hari jadi Adam Arya. Sedar-sedar je saya dah ada atas lantai. Dengan kepala yang masih sakit.. saya tanya my mum apa yang berlaku.

Kali terakhir saya pengsan kira-kira empat tahun lepas dan beberapa kali ketika masih bersama ELITE. Sebenarnya saya menghidap anemia yang juga penyakit keturunan keluarga sebelah my mum. Sebab itu saya mudah mengalami pening kepala dan kebiasaannya saya akan bawa makanan yang manis untuk kawal daripada pengsan. Tapi kejadian yang berlaku kali ini disebabkan sikap sambil lewa saya walaupun dah nampak simptom ‘amaran’ terutamanya bila banyak sangat benda nak fikir.

Alhamdulillah, saya dah beransur baik cuma terpaksa membatalkan beberapa undangan pertunjukan fesyen di luar negara atas nasihat doktor. Apa-apa pun jangan risau sebab Adam Arya sentiasa ada di sisi dan rajin menyediakan menu diet harian saya seperti yang dikongsikan ini.”

Buat Sasha, jaga diri baik-baik dan amalkan pemakanan sihat lebih-lebih lagi yang mampu menaikkan hemoglobin dengan mengambil makanan yang mengandungi zat besi seperti bayam, kerang, hati ayam, daging merah dan kekacang. Elakkan juga daripada terlalu kuat bekerja dan memikirkan hal-hal yang dirasakan tidak perlu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih!

Sumber: Instagram Sasha Saidin via Nona / mediaohsem.com


Apa Kata Anda?