22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya

Maria Garcia dan suaminya, Miguel Restrepo, bertemu buat kali pertamanya di kawasan jalanan Medellin, Colombia. Kedua-duanya sedang berusaha untuk meninggalkan tabiat ketagihan dadah mereka pada masa itu. Hasil dorongan antara satu sama lain, mereka akhirnya berjaya.

22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comWilayah Medellin merupakan kawasan yang terkenal dengan kegiatan jenayah seperti penyeludupan d@dah dan keg@nasan. 22 tahun sejak pertemuan mereka itu, mereka masih lagi tinggal di dalam lubang pembentungan yang telah menjadi tempat perlindungan mereka sejak itu.

Sewaktu mereka mula bertemu, hidup mereka di ambang kemusnahan yang berpanjangan.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comTanpa bantuan wang dan keluarga, mereka menjadikan lubang pembentungan sebagai tempat perlindungan22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comDi sinilah mereka membantu satu sama lain untuk meninggalkan tabiat ketagihan dadah mereka dahulu.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comWalaupun keadaan mereka kini stabil dan bertambah baik…22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comMereka tetap tidak mahu meninggalkan “rumah” mereka itu.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comDan mereka sangat gembira di sana.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comMenurut pasangan tersebut, walaupun kediaman mereka agak berbeza, ianya dilengkapi dengan keperluan asas yang lain.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comIanya dilengkapi dengan tenaga elektrik, lampu, pengawal suhu, dan dapur.

Malah kediaman mereka turut dilengkapi televisyen.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comMereka turut menghiasi rumah mereka pada musim perayaan.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comLokasi kediaman yang jauh dari kesibukan kota memberikan ketenangan kepada mereka.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comAnjing peliharaan mereka turut menemani mereka selain dijadikan sebagai “pengawal keselamatan.”22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comApabila ditanya sekiranya mereka merancang untuk berpindah, mereka menjelaskan bahawa ianya tidak pernah terlintas di fikiran.22 Tahun Jadikan Lubang Pembentung Sebagai Rumah. Ramai TERKEJUT Selepas Melihat Dalam Rumahnya - nangtime.comKehidupan pasangan ini membuktikan bahawa kita tidak memerlukan kehidupan yang mewah atau harta benda yang bertimbun untuk berpuas hati dengan keadaan hidup ini.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Berita Steady

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @BeritaSteady

Sumber: Era Baru via nangtime


Apa Kata Anda?